Abstract:
Embodiments of a prosthetic heart valve are disclosed. An implantable prosthetic valve may be radially collapsible to a collapsed configuration and radially expandable to an expanded configuration. The prosthetic valve may comprise an annular frame, a leaflet structure positioned within the frame and a plurality of outer skirts positioned around an outer surface of the frame, each outer skirt comprising an inflow edge secured to the frame and an outflow edge secured at intervals to the frame. The plurality of outer skirts may include a first outer skirt and a second outer skirt, wherein in the expanded configuration the first and second outer skirts include openings unsecured to the frame between the intervals. The inflow edge of the first annular outer skirt may be secured to the frame with sutures including radiopaque material. The first annular outer skirt may include radiopaque dye.
Abstract:
Die Erfindung betrifft eine medizinische Vorrichtung mit einer komprimierbaren und expandierbaren, kreiszylinderförmigen Gitterstruktur (10), die Umfangsseg- mente (20) aus geschlossenen Zellen (15) umfasst, wobei die Zellen (15) durch jeweils vier Stege (11, 12, 13, 14) begrenzt sind, die an Verbindungsstellen (21, 22, 23, 24) miteinander gekoppelt sind und von denen jeweils zwei gegenüberlie¬ gend angeordnete Stege (11, 13, 12, 14) gleichartig ausgebildet sind und ein Stegpaar (16) bilden, wobei die Stege (11, 13) eines ersten Stegpaares (16) zumindest abschnittsweise eine andere Form und/oder eine andere Stegbreite als die Stege (12, 14) eines zweiten Stegpaares (17) aufweisen derart, dass die Stege (11, 13) des ersten Stegpaares (16) beim Übergang der Gitterstruktur (10) vom expandierten Zustand in den komprimierten Zustand stärker verformbar als die Stege (12, 14) des zweiten Stegpaares (17) sind, wobei jeweils ein Steg (11, 13) des ersten Stegpaares (16) mit einem Steg (12, 14) des zweiten Stegpaares (17) gekoppelt ist derart, dass zwei in Längsrichtung LR der Gitterstruktur (10) gegenüberliegend angeordnete Verbindungsstellen (23, 24) beim Übergang der Gitterstruktur (10) vom expandierten Zustand in den komprimierten Zustand in Umfangsrichtung UR der Gitterstruktur (10) gegenläufig zueinander versetzt werden, wobei alle Zellen (15) eines Umfangssegments (20) gleichartig ausgebildet sind derart, dass die gesamte Gitterstruktur (10) beim Übergang vom expandierten Zustand in den komprimierten Zustand zumindest abschnittsweise tordiert. Die Erfindung betrifft ferner ein Behandlungssystem mit einer derartigen medizinischen Vorrichtung.
Abstract:
A method and devices for relieving pressure in the left atrium of a patient's heart is disclosed. The method includes using an ablative catheter in a minimally invasive procedure to prepare an opening from the coronary sinus into a left atrium of the patient's heart. Once the opening is prepared, the opening may be enlarged by a technique such as expanding a balloon within the opening. A stent is then placed within the coronary sinus of the patient, with a transverse portion expanding within the opening, allowing blood to flow from the left atrium to the coronary sinus and then to the right atrium. Pressure within the left atrium is thus relieved.
Abstract:
An improved stent device has a body structure in tubular form sized to an organ lumen in which it is to be used and made of a wire mesh or cage structure of interwoven or interdigitated strut sections, and a plurality of focal elevating elements of relatively small point-like size or vector-like edge in an array over outer surfaces of the wire mesh or strut sections of the stent body structure. The focal elevating elements elevate the wire mesh or strut sections away from and minimize surface area contact with the organ lumen walls. They also reduce contact pressure in regions neighboring the focal elevating elements in order to minimize trauma due to contact or movement against the organ lumen walls. A preferred use for the stent device is in a blood vessel lumen, particularly to retain plaque dissection after balloon angioplasty.
Abstract:
An improved stent device has a body structure in tubular form sized to an organ lumen in which it is to be used and made of a wire mesh or cage structure of interwoven or interdigitated strut sections, and a plurality of focal elevating elements of relatively small point-like size or vector-like edge in an array over outer surfaces of the wire mesh or strut sections of the stent body structure. The focal elevating elements elevate the wire mesh or strut sections away from and minimize surface area contact with the organ lumen walls. They also reduce contact pressure in regions neighboring the focal elevating elements in order to minimize trauma due to contact or movement against the organ lumen walls. A preferred use for the stent device is in a blood vessel lumen, particularly to retain plaque dissection after balloon angioplasty.
Abstract:
A method of optimizing the geometry of a femoral stem (20) of a hip joint prosthesis is disclosed. The femoral stem (20) comprises a neck (21) and an anchoring blade (29) that is attached to the neck (21) and that tapers towards a distal end (23) with a lateral narrow side (28) comprising a distal straight portion (33) and a proximal arcuate portion (32) corresponding to a curve. The transition between the distal straight portion (33) and the proximal arcuate portion (32) occurs at an outer lateral point (29). The method comprises a means of optimizing the profile of the curve of said proximal arcuate portion (32) by a process of iterative modeling steps using a series of curves each defined by a path traced by the outer lateral point (29) on withdrawal of a profile of the stem (20) from a cavity (35) of complementary shape to the stem (20). Preferably, during withdrawal of the profile of the stem (20) from the cavity (35) contact between lateral-distal (36) and proximal-medial (37) stem contours and respective associated boundaries of the cavity (35) are maintained. A femoral stem of a hip joint prosthesis produced by this method and a hip joint prosthesis system for use in the implantation of said femoral stem into a femur are also disclosed.
Abstract:
La présente invention est relative à une structure poreuse à motif (1) contrôlé, répété dans l'espace, dans les trois dimensions, ladite structure poreuse permettant la réalisation d' implants chirurgicaux destinés à combler les défects osseux. Selon l'invention, ladite structure est caractérisée en ce que ledit motif (1) est constitué de trois ailes (2) disposées en étoile, chaque angle (A) formé entre deux ailes étant sensiblement égal à 120°, chaque aile étant de forme générale rectangulaire et étant évidée (3) en son centre. Avantageusement, chacune des trois ailes (2) dudit motif est biseautée à son extrémité libre ou pointe (4) et la largeur de la base (5) de chaque biseau est légèrement supérieure à l'épaisseur de l'aile (2) qu'il prolonge.
Abstract:
Die Erfindung betrifft ein medizinisches Implantat mit einer im implantierten Zustand zumindest abschnittsweise gekrümmten Wandung (10), die eine Gitterstruktur (11) mit Gitterzellen (14) umfasst, wobei die Gitterzellen (14) in Längsrichtung des Implantats verformbar sind derart, dass die Gitterstruktur (11) zur Anpassung an ein Gefäß flexibel ist. Die Erfindung zeichnet sich dadurch aus, dass die Gitterstruktur (11) Faltmittel (12) aufweist, die angepasst sind derart, dass die Gitterstruktur (11) zum Einbringen in ein Zufuhrsystem unter Bildung von radial nach innen vorstehenden Faltabschnitten (13) aus einem expandierten Zustand I in einen komprimierten Faltzustand II überführbar ist.
Abstract:
The implant according to the invention is suitable for being anchored with the aid of mechanical vibration in an opening provided in bone tissue. The implant is compressible in the direction of a compression axis under local enlargement of a distance between a peripheral implant surface and the compression axis. The implant comprises a coupling-in face which serves for coupling a compressing force and the mechanical vibrations into the implant, which coupling-in face is not parallel to the compression axis. The implant further comprises a thermoplastic material which in areas of the local distance enlargement forms at least a part of the peripheral surface of the implant.