Abstract:
The present disclosure relates generally to the field of medical devices and establishing access to a target within the body, such as placing an access needle into a renal capsule into the human body. In particular, the present disclosure relates to devices and methods for performing a percutaneous nephrolithotomy (PCNL) procedure accurately and efficiently while minimizing exposure of the medical professional to harmful radiation.
Abstract:
Methods and apparatuses for positioning a camera of a surgical robotic system to capture images inside a body cavity of a patient during a medical procedure are disclosed. In some embodiments, the method involves receiving location information at a controller of a surgical robotic system performing the medical procedure, the location information defining a location of at least one tool with respect to a body cavity frame of reference, and in response to receiving an align command signal at the controller, causing the controller to produce positioning signals operable to cause the camera to be positioned within the body cavity frame of reference to capture images of the at least one tool for display to an operator of the surgical robotic system.
Abstract:
A surgical rake has a finger arrangement that enables a procedure for anastomosing an aortic graft to replace an excised aortic arch in a patient. An end of the aortic graft is sutured to a descending aorta of the patient. Perfusion of blood is initiated through the graft from an auxiliary perfusion branch of the graft to the descending aorta. Movement of the graft resulting from the perfusion of the blood is counteracted by grasping the graft with a molded rake comprising a base and a plurality of arched fingers extending from the base and each conforming to a predetermined arc, wherein the fingers define at least one slot adapted to receive a branch vessel of the aortic graft, and wherein the predetermined arc substantially conforms to an outside diameter of the graft. Then the branch vessel is sutured to an artery of the patient.
Abstract:
Die Erfindung betrifft eine Instrumententrägervorrichtung (3) für einen Manipulator (1) eines robotischen Operationssystems und umfasst einen dreigliedrigen Arm als Endstück einer offenen kinematischen Kette mit einem ersten, zweiten und dritten Armglied (3.1, 3.2, 3.3), eine Schnittstelle zur Verbindung des ersten Armglieds (3.1) mit dem Manipulator (1) über ein Schnittstellenrotationsgelenk (GS), ein Torsionsgelenk (G3.1), welches das erste Armglied (3.1) mit dem zweiten Armglied (3.2) verbindet, ein erstes Rotationsgelenk (G3.2), welches das zweite Armglied (3.2) mit dem dritten Armglied (3.3) verbindet, sowie ein Schubgelenk (G3.3), welches das dritte Armglied (3.3) mit einem Instrumentenhalter (3.4) zur Aufnahme eines chirurgischen Instruments (4, 5, 18, 19) mit einer Instrumentenlängsachse (I) verbindet. Außerdem umfasst die Instrumententrägervorrichtung (3) auch eine Steuerung mit Antrieben für das Torsionsgelenk (G3.1), das erste Rotationsgelenk (G3.2) und das Schubgelenk (G3.3) zur Bewegung der Armglieder (3.1, 3.2, 3.3) und des Instrumentenhalters (3.4) relativ zueinander. Bei einer solchen Instrumententrägervorrichtung (3) ist der Instrumentenhalter (3.4) mit dem dritten Armglied (3.3) über ein zweites, passives Rotationsgelenk (G3.4) verbunden und um dessen Rotationsachse frei rotierbar, wobei die Rotationsachsen des ersten und zweiten Rotationsgelenks (G3.2, G3.4) zueinander parallel liegen, wodurch die Instrumentenlängsachse (I) zwangsfrei durch einen Pivotpunkt (PP) führbar ist, welcher auf der Drehachse des Torsionsgelenks in einer Verlängerung aus dem zweiten Armglied (3.2) heraus liegt.
Abstract:
A system for holding and controlling medical instruments during procedures includes an end effector configured to hold a medical instrument and a rotational and translational (RT) mechanism configured to rotate and translate the medical instrument along an insertion axis. The system further includes a platform coupled to the RT mechanism and a pair of parallel five-bar planar linkages configured to translate, pitch, and yaw the platform with respect to a principal axis that is parallel to the insertion axis.
Abstract:
Die vorliegende Erfindung betrifft ein Behandlungssystem für ophthalmologische Zwecke (100) mit einem Grundkörper (110) und mit einem Gelenkarm (130),der einen Applikator (200) zur Anwendung einer Untersuchung oder einer Therapie auf ein Patientenauge, einen Sensor (160) zur Messung einer Kraft und/oder einer Relativbewegung und eine Schutzvorrichtung zum Schutz vor Überlastung des Patientenauges bzw.Patientenkopfes durch eine zwischen dem Applikator (200) und dem Patientenkopf auftretende Kraft und/oder Relativbewegungaufweist. Aufgabeder vorliegenden Erfindung ist es, ein Behandlungssystem (100) und ein Verfahren für ophthalmologische Zwecke mit einer Schutzvorrichtung zu beschreiben, die eine Überlastung des Patientenauges bzw. Patientenkopfes aufgrund einer Fehlfunktion des Bearbeitungssystems oder des Bedieners vermeidet und keines Zusammenwirkens mit externen Einrichtungen wie beispielsweise einer Patientenliege bedarf. Diese Aufgabe wird gelöst durcheine Schutzvorrichtung, dieeingerichtet ist, beim Überschreiten eines Grenzwertes der auftretenden Kraft und/oder Relativbewegung dieser durch Auslösen einer entlastenden Kraft und/oder Bewegung des Gelenkarms (130) entgegenzuwirkensowie durch ein entsprechendes Verfahren.
Abstract:
Il est présenté un appareil électro-médical comprenant un boîtier avec un châssis et au moins une face de boîtier (10) accessible par un utilisateur, et un dispositif interne d'activation conditionnelle de la mise en service d'au moins une fonction de l'appareil en réponse à la détection d'un courant électrique circulant dans un câble externe à l'appareil, caractérisé en ce qu'il comprend en outre un système ayant : - un dispositif de maintien de câble (20-25) agencé sur la face de boîtier, du côté externe à l'appareil, pour maintenir un câble externe à l'appareil au niveau de la face de boîtier, et - un dispositif de détection de courant (30-31 ), intégré dans l'appareil au niveau de la face de boîtier et du dispositif de maintien de câble, pour détecter la circulation d'un courant dans un câble externe à l'appareil qui est maintenu dans le dispositif de maintien de câble.
Abstract:
A computer implemented method for determining a configuration of a medical robotic arm, wherein the configuration comprises a pose of the robotic arm and a position of a base of the robotic arm, comprising the steps of: - acquiring treatment information data representing information about the treatment to be performed by use of the robotic arm; - acquiring patient position data representing the position of a patient to be treated; and - calculating the configuration from the treatment information data and the patient position data.